Gå till navigation Gå till innehåll

Massageterapi

Massageterapi kan ges dels i friskvårdande, förebyggande samt rehabiliterande syfte. Massageterapi kan även ges som direkt behandling av specifika skador, överbelastning och obalanser i rörelseapparaten eller lymfsystemet. Hos Hälsokliniken i Luleå får du alltid massage som ser till helheten, oavsett om behandlingen har ett medicinskt eller friskvårdande syfte.

C Rygg

Medicinsk Massage

Medicinsk Massage är en sjukvårdande behandlingsform som syftar till att lindra, läka och motverka dysfunktioner i kroppen. Hälsoklinikens Medicinska Massage särskiljer sig från andra genom sitt effektiva och djupgående upplägg. Oavsett om du upplever nya besvär, eller har gått länge med besvären, kan du ha stor nytta av en Medicinsk Massage.

Skuldra 3

Käkledsbehandling

Med käkledsbehandling vill vi återställa den symmetriska funktionen i käklederna. Kan vara till stor nytta om du till exempel upplever smärta och stelhet i käkarna, har huvudvärk, stelhet och värk i nacken, knäppningar i käkarna eller om du pressar tunga eller gnisslar tänder.

Käkled3

Hot Stone Massage

Hot Stone Massage, eller Lavastensmassage, är en lyxig behandling som ger dig fullkomlig avslappning. Sari erbjuder en unik Hot Stone Massage, som med sina 110 minuter ger hela dig möjlighet att värmas upp och koppla av.

Hotstone6

Medicinsk Laser

Medicinsk Laser är en helt smärtfri behandlingsform som används för att minska smärta och inflammation, samt för att främja läkning av både inre och yttre skador. Med Medicinsk Laser kan man uppnå mycket goda resultat på kroniska tillstånd utan att vara en smärtsam behandling.

Laser 5

Näringskoncept

Alla celler i vår kropp behöver näring och näringen är det centrala för livets processer i vår kropp. Vi tycker att det ska vara enkelt att hitta bra källor till energi och balans i den stressiga tillvaro samhället är. Med bättre näringsintag - och upptag - fungerar tarmen bättre, immunförsvaret, sömnen och energinivåerna likaså.

Frukt&Grönt

Det är viktigt med tillgänglighet och därför kan du enkelt boka tid online och besöka min klinik med bra parkeringsmöjligheter.